Dla uczniów p. Aleksandry Dudek – lekcja nr 6
Uczniowie Aleksandry Dudek – Czytanie nut. Kształcenie słuchu
Czytanie nut I wokalna
Temat: Gama a-moll, pauza ćwierćnutowa z kropką.
Prześpiewać ćwiczenia M. W. Solfeż elementarny III od 41 do 51. Nauczyć się ćw. 51.
Czytanie nut II wokalna
Temat: Zboczenia modulacyjne. M.W. Solfeż elementarny V, ćwiczenia od 61 do 67. Proszę każdorazowo określić tonację główną oraz tonacje zaznaczonych klamrami fragmentów. Nauczyć się ćw. 63 z graniem.
Uwaga. Nagranie śpiewu ćwiczeń nauczonych można nadsyłać na adres: aleksandra.dudek@op.pl
w dowolnym czasie tak, by do końca roku szkolnego każdy miał 3 oceny.
Kształcenie słuchu
Ponieważ bardzo wiele osób się jeszcze nie zgłosiło, zatem mają spore zaległości, a niektórzy z kolei mają już po kilka ocen, tym razem zadanie dla wszystkich trochę powtórkowe, trochę rozrywkowe.
Proszę zobaczyć na YouTube filmik Adam Sztaba o muzyce – Polonez Wojciecha Kilara. https://www.youtube.com/watch?v=SHWoQrLnstU
W zeszytach zapisać temat: Rytmy i cechy poloneza.
Klasy V i VI cyklu 6 l., III i IV cyklu 4 l. I każdy kto ma ochotę – proszę zapisać rytm głównej melodii – solo oboju.
Jeszcze raz przypominam o ćwiczeniu słuchu poprzez stronę www.dur-moll.pl
Kl. VI i IV Kto jeszcze nie pisał lub chce poprawić ostatni sprawdzian jeszcze raz przypominam zadania.
1. Zbudować od dowolnego, ale tego samego dźwięku w kluczu wiolinowym w górę interwały: 2>, 2, 3>, 3, 4, 4<.
2. Zbudować od dowolnego ale tego samego dźwięku w kluczu basowym w dół interwały: 5>, 5, 6., 6, 7, 7<.
3. Zbudować od dowolnego ale tego samego dźwięku w kluczu wiolinowym w górę trójdźwięki molowe i durowe w przewrotach. Podpisać właściwym symbolem.
4. Zbudować od dowolnego ale tego samego dźwięku w kluczu basowym w dół trójdźwięki bez przewrotu i D7. Podpisać.
5. Uzupełnić gamy równoległe zapisać znaki przykluczowe w kluczu wiolinowym i basowym.
molowa durowa znaki
d – ? ……..
? – E ……..
f – ? ……..
? – Ges ………