Nauka zdalna nr 2. Materiały dla uczniów Aleksandry Dudek na okres 2 XI – 6 XI 2020

II Nauka zdalna

Materiały dla uczniów Aleksandry Dudek

2 XI – 6 XI

Kształcenie słuchu.
 
Klasa I/4
Temat: Tercje i takt na 3.
Lekcja 1: Proszę posłuchać i śpiewać: Szkoła muzyki. Kształcenie słuchu – tercja mała śpiew https://www.youtube.com/watch?v=w5-gpxFd_6o i analogicznie https://www.youtube.com/watch?v=fvBFKOdOxm4
Zbuduj własny rytm w takcie na 3, cztery takty i naucz się go tataizować.
Lekcja 2: Zapisz nutami piosenkę Wlazł kotek na płotek od dźwięku g, 6 taktów. Naucz się śpiewać z taktowaniem.
Wykonaj ćwiczenia z poznanymi interwałami z tej strony Interwały – kształcenie słuchu, 1, 2>, 2,  8: https://www.youtube.com/watch?v=M6o_8QdHCU0
 
Klasa II/4
Temat: Tryton i rozwiązanie.
Lekcja 1: Proszę śpiewać z Szkoła muzyki. Kształcenie słuchu – tryton: https://www.youtube.com/watch?v=bGZmLN76bsY
Zbuduj i rozwiąż trytony w kolejnych gamach D-dur i B-dur
Lekcja 2: Zobacz jeszcze raz lekcję o rozwiązaniu trytonów: https://www.youtube.com/watch?v=c4bF62c83LU.
Skomponuj piosenkę z przynajmniej dwoma trytonami do tekstu:

W październiku liście złote

a listopad chlapie błotem.

Dowolna tonacja i metrum, minimum 4 takty. Proszę starannie podpisać tekst. Sprawdzać w śpiewaniu czy pasuje.

 

Klasa III/4
Temat: Utrwalanie poznanych interwałów.
Lekcja 1. Proszę śpiewać kwarty w górę i w dół od czarnych klawiszy. Proszę przysłać nagrania trzech w górę i w dół – śpiewając je literowo.
Lekcja 2: Przypomnienie trytonu i jego rozwiązania na podstawie https://www.youtube.com/watch?v=c4bF62c83LU.
Skomponuj piosenkę z przynajmniej dwoma trytonami do tekstu:

Choć październik sypie złotem

a listopad chlapie błotem,

to za nimi idzie zima,

nic jej w drodze nie powstrzyma.

 

Dowolna tonacja i metrum, 8 taktów. Starać się trytony rozwiązać w melodii. Po to się tego uczymy. Proszę starannie podpisać tekst. Sprawdzać w śpiewaniu czy pasuje.
Klasa IV/4 i VI/6
Temat: Chromatyzacja nieregularna – ciąg dalszy.
Lekcja 1: nauczyć się śpiewać ćwiczenie 2 i 3 ze strony 89.
Schromatyzować nieregularnie gamy A-dur i Es–dur.
Lekcja 2: nauczyć się śpiewać ćwiczenie 4 ze strony 89.
Spróbować zapisać jako dyktando taki mocno chromatyczny fragment słynnej Habanery – arii Carmen: https://www.youtube.com/watch?v=f1mRlTJiJH4
Zaczynamy po pauzie ćwierćnutowej dźwiękiem d2, taktów 4, dla ułatwienia dodam, że są tam grupy szesnastkowe i niemiarowe.
 
Audycje muzyczne
 
Klasa IV c/6
Zadanie na ocenę. Proszę napisać, który z trzech utworów: Piotruś i Wilk, Uczeń czarnoksiężnika, Karnawał zwierząt – podobał wam się najbardziej i dlaczego. Proszę starać się używać nazw muzycznych. Napisać o utworze kilka zdań nie ściągając z Wikipedii!!!! Prace przesłać na adres: aleksandra.dudek@op.pl
Aktualny temat, proszę to co poniżej przepisać lub wkleić do zeszytu. Tego, co jest w podręczniku przepisywać nie trzeba, ale proszę sobie stronę zaznaczyć w zeszycie, by wiedzieć potem czego się uczyć.
Temat: Zespoły wykonawcze.
Zespół to grupa kilku (od 2 do 9) muzyków. W zależności od składu i rodzaju wykonywanej muzyki rozróżniamy różne zespoły:
1. Kameralne – to zespoły grające muzykę artystyczną, skomponowaną przez kompozytora. Podręcznik strony 135 – 137.
Proszę posłuchać i zapisać utwór w zeszycie jako wysłuchany: Wolfgang Amadeusz Mozart – Kwartet dysonansowy https://www.youtube.com/watch?v=kcfDxgfHs64.
2. Ludowe – to zespoły grające muzykę tradycyjną własnego regionu, anonimową, przekazywaną drogą pokazu i ze słuchu; ich skład zależy od regionu. Podręcznik strona 137 – 138.
Proszę posłuchać opowieści i muzyki z Podhala: https://www.youtube.com/watch?v=hPOYWpQfD3c
 
Klasa IV/4
Temat: Wolfgang Amadeusz Mozart – fakty z życia.
Podręcznik strony 168 – 9. Filmiki trwają od kilku do 12 minut więc proszę dziś zobaczyć następujące: https://www.youtube.com/watch?v=hG_z8GiQCxE
https://www.youtube.com/watch?v=4YgjYCKCcDs&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=yvvJaiOqktM – te utwory proszę wpisać jako wysłuchane.
 
Czytanie nu głosem
II wokalna
Temat: Tonacja D-dur.
Proszę ćwiczenia na stronie 34 prześpiewać nazwami solmizacyjnymi.
Ćwiczenia 36 z rytmem i 37 z akompaniamentem są zadane.

Copyright © 2020 PSM Gliwice. Wykonanie LINX

Skip to content