Dla uczniów p. Doroty Zawady – lekcja nr 13

Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz

na stronie internetowej szkoły (login: uczen    hasło: students)                                                                             na poczcie:  psmdorotazawada1@gmail.com           hasło: chopin1810!                                                                                                  oraz na Microsoft Teams                                                                                                                                               w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ  zespołu  AUDYCJE MUZYCZNE   

 LEKCJA 13    

DLA WSZYSTKICH  KLAS   cyklu sześcioletniego 

 15 – 19  czerwca 2020

AUDYCJE MUZYCZNE

Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12 zna już swoją ocenę               z audycji muzycznych na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to łatwe dla Was i Waszych Rodziców. Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy    w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”.
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.

TEMAT:      Camille Saint-Saëns   „Karnawał zwierząt”.

W tym tygodniu zachęcam Was do poznania, wysłuchania bardzo sławnego utworu pt. Karnawał zwierząt. Poniżej informacje na jego temat, a następnie linki do różnych nagrań. Niektóre z animacją. Możecie wybrać sobie jeszcze inne wersje nagrań – jeśli chcecie.

 Karnawał zwierząt (1886) – utwór określony przez kompozytora, Camille’a Saint-Saënsa, jako fantazja zoologiczna. Jest to cykl czternastu miniatur (utworów muzycznych małych rozmiarów) ilustracyjnych, wykonywanych przez różne składy instrumentalistów

  1. Wstęp i marsz królewski lwainstrumenty smyczkowe (kwintet) i dwa fortepiany
  2. Kury i koguty – instrumenty smyczkowe bez kontrabasu, dwa fortepiany, klarnet
  3. Kułany (osły azjatyckie) – dwa fortepiany
  4. Żółwie – instrumenty smyczkowe i fortepian
  5. Słoń – kontrabas i fortepian
  6. Kangury – dwa fortepiany
  7. Akwarium – instrumenty smyczkowe bez kontrabasu, dwa fortepiany, flet, harmonika szklana
  8. Osobistości z długimi uszami – dwoje skrzypiec
  9. Kukułka w głębi lasu – dwa fortepiany i klarnet
  10. Ptaszarnia – instrumenty smyczkowe, fortepian, flet
  11. Pianiści – instrumenty smyczkowe i dwa fortepiany
  12. Skamieliny – instrumenty smyczkowe, dwa fortepiany, klarnet, ksylofon
  13. Łabędź – dwa fortepiany i wiolonczela
  14. Finał – pełny skład

Spośród miniatur najbardziej znany jest Łabędź
Utwór należy do unikatowych kompozycji programowych w całej literaturze muzycznej, często wykorzystywany jest w edukacji muzycznej jako dobry przykład do nauki rozpoznawania brzmienia różnych instrumentów muzycznych.

https://youtu.be/obzbLu3sLyM całość z animacją

https://youtu.be/1L993HNAa8M całość z obrazkami

https://youtu.be/8y-KBlDFZOo  lew

https://youtu.be/a4lmvXYRfa4 akwarium

https://youtu.be/_uORFkc-wRc akwarium

https://youtu.be/OcTDz4_Tv7o słoń

https://youtu.be/ChmXNg4c6gA skamieliny

https://youtu.be/0AnEzdlv0dE  finał

Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam!     Dorota Zawada

 

 

 

Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz

na stronie internetowej szkoły (login: uczen    hasło: students)                                                                             na poczcie:  psmdorotazawada1@gmail.com           hasło: chopin1810!                                                                                                  oraz na Microsoft Teams                                                                                                                                               w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ  zespołu  AUDYCJE MUZYCZNE   

 LEKCJA 13    

DLA WSZYSTKICH  KLAS cyklu czteroletniego 

 15 – 19  czerwca 2020

AUDYCJE MUZYCZNE

Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12 zna już swoją ocenę               z audycji muzycznych na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to łatwe dla Was i Waszych Rodziców. Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy    w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”.
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.

TEMAT:      Camille Saint-Saëns   „Karnawał zwierząt”.

W tym tygodniu zachęcam Was do poznania, wysłuchania bardzo sławnego utworu pt. Karnawał zwierząt. Poniżej informacje na jego temat, a następnie linki do różnych nagrań. Niektóre z animacją. Możecie wybrać sobie jeszcze inne wersje nagrań – jeśli chcecie.

 Karnawał zwierząt (1886) – utwór określony przez kompozytora, Camille’a Saint-Saënsa, jako fantazja zoologiczna. Jest to cykl czternastu miniatur (utworów muzycznych małych rozmiarów) ilustracyjnych, wykonywanych przez różne składy instrumentalistów

  1. Wstęp i marsz królewski lwainstrumenty smyczkowe (kwintet) i dwa fortepiany
  2. Kury i koguty – instrumenty smyczkowe bez kontrabasu, dwa fortepiany, klarnet
  3. Kułany (osły azjatyckie) – dwa fortepiany
  4. Żółwie – instrumenty smyczkowe i fortepian
  5. Słoń – kontrabas i fortepian
  6. Kangury – dwa fortepiany
  7. Akwarium – instrumenty smyczkowe bez kontrabasu, dwa fortepiany, flet, harmonika szklana
  8. Osobistości z długimi uszami – dwoje skrzypiec
  9. Kukułka w głębi lasu – dwa fortepiany i klarnet
  10. Ptaszarnia – instrumenty smyczkowe, fortepian, flet
  11. Pianiści – instrumenty smyczkowe i dwa fortepiany
  12. Skamieliny – instrumenty smyczkowe, dwa fortepiany, klarnet, ksylofon
  13. Łabędź – dwa fortepiany i wiolonczela
  14. Finał – pełny skład

Spośród miniatur najbardziej znany jest Łabędź
Utwór należy do unikatowych kompozycji programowych w całej literaturze muzycznej, często wykorzystywany jest w edukacji muzycznej jako dobry przykład do nauki rozpoznawania brzmienia różnych instrumentów muzycznych.

https://youtu.be/obzbLu3sLyM całość z animacją

https://youtu.be/1L993HNAa8M całość z obrazkami

https://youtu.be/8y-KBlDFZOo  lew

https://youtu.be/a4lmvXYRfa4 akwarium

https://youtu.be/_uORFkc-wRc akwarium

https://youtu.be/OcTDz4_Tv7o słoń

https://youtu.be/ChmXNg4c6gA skamieliny

https://youtu.be/0AnEzdlv0dE  finał

Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam!     Dorota Zawada

 

Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz

na stronie internetowej szkoły (login: uczen    hasło: students)                                                                             na poczcie:  psmdorotazawada1@gmail.com           hasło: chopin1810!                                                                                                  oraz na Microsoft Teams                                                                                                                                               w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ  zespołu  LITERATURA MUZYCZNA  kl. I

 LEKCJA 13      KLASA I      15 – 19  czerwca 2020

LITERATURA MUZYCZNA

Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12  w terminie zna już swoją ocenę z historii muzyki  na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to  dla Was łatwe. Wszyscy – ja też – uczyliśmy się jak pracować w tej wyjątkowej sytuacji.  Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy    w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”. 
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
 Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT:    Utrwalenie materiału – quiz muzyczny.
Proponuję Wam w tym tygodniu  dwa ćwiczenia:
1. Sławne utwory, który każdy zna , ale nie każdy wie , co to za kompozycje:
Top 65 Classical Music Masterpieces Everyone Knows, But Not Everybody Knows Their Titles

  • https://youtu.be/QJ2ZM-3YTg0 

——————————————————————————————————————————-
2. A teraz test – czy rozpoznajesz te utwory?
BLIND TEST: Musique classique

  • https://youtu.be/ZkauJQAsJPw

—————————————————————————————————————————-

Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam!     Dorota Zawada

 

 

 

Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz

na stronie internetowej szkoły (login: uczen    hasło: students)                                                                             na poczcie:  psmdorotazawada1@gmail.com           hasło: chopin1810!                                                                                                  oraz na Microsoft Teams                                                                                                                                               w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ  zespołu  HISTORIA MUZYKI  kl. II

 LEKCJA 13      KLASA II      15 – 19  czerwca 2020

HISTORIA MUZYKI

Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12  w terminie zna już swoją ocenę z historii muzyki  na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to  dla Was łatwe. Wszyscy – ja też – uczyliśmy się jak pracować w tej wyjątkowej sytuacji.  Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy    w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”. 
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
 Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT:    Utrwalenie materiału – quiz muzyczny.
Proponuję Wam w tym tygodniu  dwa ćwiczenia:
1. Sławne utwory, który każdy zna , ale nie każdy wie , co to za kompozycje:
Top 65 Classical Music Masterpieces Everyone Knows, But Not Everybody Knows Their Titles

  • https://youtu.be/QJ2ZM-3YTg0 

——————————————————————————————————————————-
2. A teraz test – czy rozpoznajesz te utwory?
BLIND TEST: Musique classique

  • https://youtu.be/ZkauJQAsJPw

—————————————————————————————————————————-

Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam!     Dorota Zawada

Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz

na stronie internetowej szkoły (login: uczen    hasło: students)                                                                             na poczcie:  psmdorotazawada1@gmail.com           hasło: chopin1810!                                                                                                  oraz na Microsoft Teams                                                                                                                                               w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ  zespołu  HISTORIA MUZYKI  kl. III

 LEKCJA 13      KLASA III      15 – 19  czerwca 2020

HISTORIA MUZYKI

Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12  w terminie zna już swoją ocenę z historii muzyki  na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to  dla Was łatwe. Wszyscy – ja też – uczyliśmy się jak pracować w tej wyjątkowej sytuacji.  Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy    w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”. 
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
 Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT:    Utrwalenie materiału – quiz muzyczny.
Proponuję Wam w tym tygodniu  dwa ćwiczenia:
1. Sławne utwory, który każdy zna , ale nie każdy wie , co to za kompozycje:
Top 65 Classical Music Masterpieces Everyone Knows, But Not Everybody Knows Their Titles

  • https://youtu.be/QJ2ZM-3YTg0 

——————————————————————————————————————————-
2. A teraz test – czy rozpoznajesz te utwory?
BLIND TEST: Musique classique

  • https://youtu.be/ZkauJQAsJPw

—————————————————————————————————————————-

Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam!     Dorota Zawada

 

 Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz

na stronie internetowej szkoły (login: uczen    hasło: students)                                                                             na poczcie:  psmdorotazawada1@gmail.com           hasło: chopin1810!                                                                                                  oraz na Microsoft Teams                                                                                                                                               w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ  zespołu  HISTORIA MUZYKI  kl. IV

 LEKCJA 13      KLASA IV      15 – 19  czerwca 2020

HISTORIA MUZYKI

Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12  w terminie zna już swoją ocenę               z historii muzyki  na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to  dla Was łatwe. Wszyscy – ja też – uczyliśmy się jak pracować w tej wyjątkowej sytuacji.  Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy    w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”.
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT:   Symfonie Beethovena – cd.
Bohaterką dzisiejszej lekcji jest bardzo sławna V symfonia c-moll  Beethovena.  Proszę o przeczytanie fragmentu notatki  mówiącej  o tej symfonii,  a następnie proszę o wysłuchanie w całości tego pięknego i sławnego utworu.
Proponuję Wam nagranie z partyturą , w którym zobaczycie też analizę budowy poszczególnych form. Możecie również wybrać sobie inne nagrania – jest ich mnóstwo!

  • https://youtu.be/pId6NTSyD2A           częśc I     – analiza I częsci; exposition – ekspozycja, development – przetworzenie, reexposition – repryza; NAJWAŻNIEJSZE – zwróćcie uwagę na sławny motyw Losu (zaznaczony na niebiesko) i to jak z tego krótkiego motywu powstaje pierwszy temat; genialne jest to  ile pięknej muzyki  „wypływa” z tego motywu – to jest właśnie mistrzostwo pracy motywicznej i tematycznej
  • https://youtu.be/sPQAfMZGBa0       część II – analiza WARIACJE
  • https://youtu.be/UBP_eVRwo4c      część III – analiza;  szeroko wykorzystywany tu jest motyw Losu z  pierwszej części;    Scherzo  forma ABA
  • https://youtu.be/liiPPYd_3OU        część IV – analiza forma sonatowa

Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam!     Dorota Zawada

Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz

na stronie internetowej szkoły (login: uczen    hasło: students)                                                                             na poczcie:  psmdorotazawada1@gmail.com           hasło: chopin1810!                                                                                                  oraz na Microsoft Teams                                                                                                                                               w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ  zespołu  HISTORIA MUZYKI  kl. V

 LEKCJA 13      KLASA V      15 – 19  czerwca 2020

HISTORIA MUZYKI

Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12  w terminie zna już swoją ocenę               z historii muzyki  na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to  dla Was łatwe. Wszyscy – ja też – uczyliśmy się jak pracować w tej wyjątkowej sytuacji.  Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy    w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”.
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT: TEMAT:  Czołowi twórcy muzyki XIX w.  – cz. 2
Kontynuujemy  podsumowanie naszej pracy – poznawaliśmy w tym roku szkolnym muzykę XIX w.  Omawialiśmy ją formami i gatunkami – pieśń,  opera, symfonia, koncert, ….. itd.  Na koniec spójrzmy na tę muzykę jeszcze raz, ale inaczej. Zbierzmy wiedzę o twórczości czołowych kompozytorów XIX w.
W zeszłym tygodniu prosiłam o  opracowanie  następujących kompozytorów:
F. Schubert,                                                                                                                                                                        R. Schumann                                                                                                                                                                      F. Mendelssohn – Bartholdy                                                                                                                                            F. Chopin                                                                                                                                                                 N.Paganin                                                                                                                                                                           F. Liszt.
ZADANIE DO WYKONANIA w tym tygodniu:
Przypomnij sobie i zanotuj, jakie utwory komponowali wymienieni niżej twórcy (symfonie, pieśni, opery, …..).  Tam gdzie to możliwe podaj liczby (np. 6 symfonii, 300 pieśni, …) . Zajrzyj do dowolnych źródeł i jeśli o jakiejś dużej grupie kompozycji nie mówiliśmy – dopisz ją w swoim zadaniu.  Wymień także szczególnie sławne, np. słuchane na zajęciach przykłady ( np. 9 symfonii np. IX e-moll  Z nowego świata). Jeśli macie czas/ochotę przypomnijcie sobie  także biografie kompozytorów, ale tego nie ujmujcie w swojej notatce.                                                                                                   TO MA BYĆ SKRÓTOWE ZESTAWIENIE A NIE SZCZEGÓŁOWY OPIS!
W tym tygodniu proszę o opracowanie w ten sposób kolejnych  kompozytorów:

H.Berlioz , J.Brahms,  P. Czajkowski, B. Smetana, A. Dvořak,  , E. Grieg,   M. Musorgski

Zachęcam Was do wykonania tego zadania.  JEDNAK NIE PRZYSYŁACIE  GO DO MNIE.

Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam!     Dorota Zawada

 

 
 

Copyright © 2020 PSM Gliwice. Wykonanie LINX

Skip to content