Dla uczniów p. Doroty Zawady – lekcja nr 13
Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz
na stronie internetowej szkoły (login: uczen hasło: students) na poczcie: psmdorotazawada1@gmail.com hasło: chopin1810! oraz na Microsoft Teams w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ zespołu AUDYCJE MUZYCZNE
LEKCJA 13
DLA WSZYSTKICH KLAS cyklu sześcioletniego
15 – 19 czerwca 2020
AUDYCJE MUZYCZNE
Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12 zna już swoją ocenę z audycji muzycznych na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to łatwe dla Was i Waszych Rodziców. Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”.
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT: Camille Saint-Saëns „Karnawał zwierząt”.
W tym tygodniu zachęcam Was do poznania, wysłuchania bardzo sławnego utworu pt. Karnawał zwierząt. Poniżej informacje na jego temat, a następnie linki do różnych nagrań. Niektóre z animacją. Możecie wybrać sobie jeszcze inne wersje nagrań – jeśli chcecie.
Karnawał zwierząt (1886) – utwór określony przez kompozytora, Camille’a Saint-Saënsa, jako fantazja zoologiczna. Jest to cykl czternastu miniatur (utworów muzycznych małych rozmiarów) ilustracyjnych, wykonywanych przez różne składy instrumentalistów
- Wstęp i marsz królewski lwa – instrumenty smyczkowe (kwintet) i dwa fortepiany
- Kury i koguty – instrumenty smyczkowe bez kontrabasu, dwa fortepiany, klarnet
- Kułany (osły azjatyckie) – dwa fortepiany
- Żółwie – instrumenty smyczkowe i fortepian
- Słoń – kontrabas i fortepian
- Kangury – dwa fortepiany
- Akwarium – instrumenty smyczkowe bez kontrabasu, dwa fortepiany, flet, harmonika szklana
- Osobistości z długimi uszami – dwoje skrzypiec
- Kukułka w głębi lasu – dwa fortepiany i klarnet
- Ptaszarnia – instrumenty smyczkowe, fortepian, flet
- Pianiści – instrumenty smyczkowe i dwa fortepiany
- Skamieliny – instrumenty smyczkowe, dwa fortepiany, klarnet, ksylofon
- Łabędź – dwa fortepiany i wiolonczela
- Finał – pełny skład
Spośród miniatur najbardziej znany jest Łabędź
Utwór należy do unikatowych kompozycji programowych w całej literaturze muzycznej, często wykorzystywany jest w edukacji muzycznej jako dobry przykład do nauki rozpoznawania brzmienia różnych instrumentów muzycznych.
https://youtu.be/obzbLu3sLyM całość z animacją
https://youtu.be/1L993HNAa8M całość z obrazkami
https://youtu.be/8y-KBlDFZOo lew
https://youtu.be/a4lmvXYRfa4 akwarium
https://youtu.be/_uORFkc-wRc akwarium
https://youtu.be/OcTDz4_Tv7o słoń
https://youtu.be/ChmXNg4c6gA skamieliny
https://youtu.be/0AnEzdlv0dE finał
Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam! Dorota Zawada
Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz
na stronie internetowej szkoły (login: uczen hasło: students) na poczcie: psmdorotazawada1@gmail.com hasło: chopin1810! oraz na Microsoft Teams w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ zespołu AUDYCJE MUZYCZNE
LEKCJA 13
DLA WSZYSTKICH KLAS cyklu czteroletniego
15 – 19 czerwca 2020
AUDYCJE MUZYCZNE
Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12 zna już swoją ocenę z audycji muzycznych na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to łatwe dla Was i Waszych Rodziców. Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”.
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT: Camille Saint-Saëns „Karnawał zwierząt”.
W tym tygodniu zachęcam Was do poznania, wysłuchania bardzo sławnego utworu pt. Karnawał zwierząt. Poniżej informacje na jego temat, a następnie linki do różnych nagrań. Niektóre z animacją. Możecie wybrać sobie jeszcze inne wersje nagrań – jeśli chcecie.
Karnawał zwierząt (1886) – utwór określony przez kompozytora, Camille’a Saint-Saënsa, jako fantazja zoologiczna. Jest to cykl czternastu miniatur (utworów muzycznych małych rozmiarów) ilustracyjnych, wykonywanych przez różne składy instrumentalistów
- Wstęp i marsz królewski lwa – instrumenty smyczkowe (kwintet) i dwa fortepiany
- Kury i koguty – instrumenty smyczkowe bez kontrabasu, dwa fortepiany, klarnet
- Kułany (osły azjatyckie) – dwa fortepiany
- Żółwie – instrumenty smyczkowe i fortepian
- Słoń – kontrabas i fortepian
- Kangury – dwa fortepiany
- Akwarium – instrumenty smyczkowe bez kontrabasu, dwa fortepiany, flet, harmonika szklana
- Osobistości z długimi uszami – dwoje skrzypiec
- Kukułka w głębi lasu – dwa fortepiany i klarnet
- Ptaszarnia – instrumenty smyczkowe, fortepian, flet
- Pianiści – instrumenty smyczkowe i dwa fortepiany
- Skamieliny – instrumenty smyczkowe, dwa fortepiany, klarnet, ksylofon
- Łabędź – dwa fortepiany i wiolonczela
- Finał – pełny skład
Spośród miniatur najbardziej znany jest Łabędź
Utwór należy do unikatowych kompozycji programowych w całej literaturze muzycznej, często wykorzystywany jest w edukacji muzycznej jako dobry przykład do nauki rozpoznawania brzmienia różnych instrumentów muzycznych.
https://youtu.be/obzbLu3sLyM całość z animacją
https://youtu.be/1L993HNAa8M całość z obrazkami
https://youtu.be/8y-KBlDFZOo lew
https://youtu.be/a4lmvXYRfa4 akwarium
https://youtu.be/_uORFkc-wRc akwarium
https://youtu.be/OcTDz4_Tv7o słoń
https://youtu.be/ChmXNg4c6gA skamieliny
https://youtu.be/0AnEzdlv0dE finał
Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam! Dorota Zawada
Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz
na stronie internetowej szkoły (login: uczen hasło: students) na poczcie: psmdorotazawada1@gmail.com hasło: chopin1810! oraz na Microsoft Teams w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ zespołu LITERATURA MUZYCZNA kl. I
LEKCJA 13 KLASA I 15 – 19 czerwca 2020
LITERATURA MUZYCZNA
Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12 w terminie zna już swoją ocenę z historii muzyki na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to dla Was łatwe. Wszyscy – ja też – uczyliśmy się jak pracować w tej wyjątkowej sytuacji. Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”.
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT: Utrwalenie materiału – quiz muzyczny.
Proponuję Wam w tym tygodniu dwa ćwiczenia:
1. Sławne utwory, który każdy zna , ale nie każdy wie , co to za kompozycje:
Top 65 Classical Music Masterpieces Everyone Knows, But Not Everybody Knows Their Titles
- https://youtu.be/QJ2ZM-3YTg0
——————————————————————————————————————————-
2. A teraz test – czy rozpoznajesz te utwory?
BLIND TEST: Musique classique
- https://youtu.be/ZkauJQAsJPw
—————————————————————————————————————————-
Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam! Dorota Zawada
Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz
na stronie internetowej szkoły (login: uczen hasło: students) na poczcie: psmdorotazawada1@gmail.com hasło: chopin1810! oraz na Microsoft Teams w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ zespołu HISTORIA MUZYKI kl. II
LEKCJA 13 KLASA II 15 – 19 czerwca 2020
HISTORIA MUZYKI
Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12 w terminie zna już swoją ocenę z historii muzyki na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to dla Was łatwe. Wszyscy – ja też – uczyliśmy się jak pracować w tej wyjątkowej sytuacji. Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”.
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT: Utrwalenie materiału – quiz muzyczny.
Proponuję Wam w tym tygodniu dwa ćwiczenia:
1. Sławne utwory, który każdy zna , ale nie każdy wie , co to za kompozycje:
Top 65 Classical Music Masterpieces Everyone Knows, But Not Everybody Knows Their Titles
- https://youtu.be/QJ2ZM-3YTg0
——————————————————————————————————————————-
2. A teraz test – czy rozpoznajesz te utwory?
BLIND TEST: Musique classique
- https://youtu.be/ZkauJQAsJPw
—————————————————————————————————————————-
Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam! Dorota Zawada
Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz
na stronie internetowej szkoły (login: uczen hasło: students) na poczcie: psmdorotazawada1@gmail.com hasło: chopin1810! oraz na Microsoft Teams w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ zespołu HISTORIA MUZYKI kl. III
LEKCJA 13 KLASA III 15 – 19 czerwca 2020
HISTORIA MUZYKI
Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12 w terminie zna już swoją ocenę z historii muzyki na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to dla Was łatwe. Wszyscy – ja też – uczyliśmy się jak pracować w tej wyjątkowej sytuacji. Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”.
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT: Utrwalenie materiału – quiz muzyczny.
Proponuję Wam w tym tygodniu dwa ćwiczenia:
1. Sławne utwory, który każdy zna , ale nie każdy wie , co to za kompozycje:
Top 65 Classical Music Masterpieces Everyone Knows, But Not Everybody Knows Their Titles
- https://youtu.be/QJ2ZM-3YTg0
——————————————————————————————————————————-
2. A teraz test – czy rozpoznajesz te utwory?
BLIND TEST: Musique classique
- https://youtu.be/ZkauJQAsJPw
—————————————————————————————————————————-
Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam! Dorota Zawada
Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz
na stronie internetowej szkoły (login: uczen hasło: students) na poczcie: psmdorotazawada1@gmail.com hasło: chopin1810! oraz na Microsoft Teams w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ zespołu HISTORIA MUZYKI kl. IV
LEKCJA 13 KLASA IV 15 – 19 czerwca 2020
HISTORIA MUZYKI
Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12 w terminie zna już swoją ocenę z historii muzyki na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to dla Was łatwe. Wszyscy – ja też – uczyliśmy się jak pracować w tej wyjątkowej sytuacji. Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”.
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT: Symfonie Beethovena – cd.
Bohaterką dzisiejszej lekcji jest bardzo sławna V symfonia c-moll Beethovena. Proszę o przeczytanie fragmentu notatki mówiącej o tej symfonii, a następnie proszę o wysłuchanie w całości tego pięknego i sławnego utworu.
Proponuję Wam nagranie z partyturą , w którym zobaczycie też analizę budowy poszczególnych form. Możecie również wybrać sobie inne nagrania – jest ich mnóstwo!
- https://youtu.be/pId6NTSyD2A częśc I – analiza I częsci; exposition – ekspozycja, development – przetworzenie, reexposition – repryza; NAJWAŻNIEJSZE – zwróćcie uwagę na sławny motyw Losu (zaznaczony na niebiesko) i to jak z tego krótkiego motywu powstaje pierwszy temat; genialne jest to ile pięknej muzyki „wypływa” z tego motywu – to jest właśnie mistrzostwo pracy motywicznej i tematycznej
- https://youtu.be/sPQAfMZGBa0 część II – analiza WARIACJE
- https://youtu.be/UBP_eVRwo4c część III – analiza; szeroko wykorzystywany tu jest motyw Losu z pierwszej części; Scherzo forma ABA
- https://youtu.be/liiPPYd_3OU część IV – analiza forma sonatowa
Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam! Dorota Zawada
Materiały do wszystkich lekcji znajdziesz
na stronie internetowej szkoły (login: uczen hasło: students) na poczcie: psmdorotazawada1@gmail.com hasło: chopin1810! oraz na Microsoft Teams w MATERIAŁACH DO ZAJĘĆ zespołu HISTORIA MUZYKI kl. V
LEKCJA 13 KLASA V 15 – 19 czerwca 2020
HISTORIA MUZYKI
Witajcie kochani uczniowie 🙂
Każdy, kto przysłał lekcje 10-12 w terminie zna już swoją ocenę z historii muzyki na koniec roku. Dziękuję Wam za współpracę w II semestrze. To był trudny czas dla nas wszystkich. Pięknie pracowaliście, choć wiem, że nie zawsze było to dla Was łatwe. Wszyscy – ja też – uczyliśmy się jak pracować w tej wyjątkowej sytuacji. Mam nadzieję, że we wrześniu spotkamy się wszyscy w szkole i nasze lekcje wrócą „do normalności”.
NIE PRZYSYŁAJCIE JUŻ ZALEGŁYCH LEKCJI. NIE MA JUŻ MOŻLIWOŚCI POPRAWIANIA OCEN.
Lekcję 13 i 14 realizujecie , ale NIE PRZYSYŁACIE DO MNIE ŻADNYCH ZADAŃ.
TEMAT: TEMAT: Czołowi twórcy muzyki XIX w. – cz. 2
Kontynuujemy podsumowanie naszej pracy – poznawaliśmy w tym roku szkolnym muzykę XIX w. Omawialiśmy ją formami i gatunkami – pieśń, opera, symfonia, koncert, ….. itd. Na koniec spójrzmy na tę muzykę jeszcze raz, ale inaczej. Zbierzmy wiedzę o twórczości czołowych kompozytorów XIX w.
W zeszłym tygodniu prosiłam o opracowanie następujących kompozytorów:
F. Schubert, R. Schumann F. Mendelssohn – Bartholdy F. Chopin N.Paganin F. Liszt.
ZADANIE DO WYKONANIA w tym tygodniu:
Przypomnij sobie i zanotuj, jakie utwory komponowali wymienieni niżej twórcy (symfonie, pieśni, opery, …..). Tam gdzie to możliwe podaj liczby (np. 6 symfonii, 300 pieśni, …) . Zajrzyj do dowolnych źródeł i jeśli o jakiejś dużej grupie kompozycji nie mówiliśmy – dopisz ją w swoim zadaniu. Wymień także szczególnie sławne, np. słuchane na zajęciach przykłady ( np. 9 symfonii np. IX e-moll Z nowego świata). Jeśli macie czas/ochotę przypomnijcie sobie także biografie kompozytorów, ale tego nie ujmujcie w swojej notatce. TO MA BYĆ SKRÓTOWE ZESTAWIENIE A NIE SZCZEGÓŁOWY OPIS!
W tym tygodniu proszę o opracowanie w ten sposób kolejnych kompozytorów:
H.Berlioz , J.Brahms, P. Czajkowski, B. Smetana, A. Dvořak, , E. Grieg, M. Musorgski
Zachęcam Was do wykonania tego zadania. JEDNAK NIE PRZYSYŁACIE GO DO MNIE.
Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam! Dorota Zawada